Wednesday, July 1, 2009

AMIR ONE OF THE 3 BEST

Tiga sekolah terbaik dalam Projek ASEAN Newsmaker

Oleh Salawati Haji Yahya (Media Permata)

Seorang murid (kiri) menerima hadiah daripada tetamu kehormat.

 

BANDAR SERI BEGAWAN, Selasa - Sebuah sekolah menengah dan dua sekolah rendah di negara ini diumumkan sebagai sekolah terbaik dalam Projek ASEAN Newsmaker yang berakhir hari ini.

Sekolah berkenaan ialah Sekolah Menengah Sayydina Hussain menerusi Nur Farah Nasuha Othman, Sekolah Rendah Lumut (Mohammad Nabil Mohammad Fauzi) dan Sekolah Rendah Ahmad Tajuddin (Mohd Amir Salman Mohd Azman).

Projek ASEAN Newsmaker yang berlangsung selama dua hari di Seameo Voctech di Gadong itu merupakan julung kalinya dianjurkan bersama oleh Kementerian Pendidikan dengan Penguat Kuasa Perkembangan Media Singapura dan perisian NewsMaker yang dibangunkan oleh EyePower Games Private Limited Singapura.

Menurut Pengarah Komunikasi, Hubungan Antarabangsa dan Masyarakat, Cassandra Tay, projek berkenaan mula diperkenalkan pada Mesyuarat Jawatankuasa ASEAN (ASEAN COCI) dalam kebudayaan dan informasi kali ke-43 di Myanmar pada tahun lalu.

Katanya, "ASEAN COCI bergiat aktif melaksanakan projek dalam bidang kebudayaan dan maklumat untuk meningkatkan keberkesanan kerjasama di kalangan negara anggota dan perkembangan serantau."

Hadir menyampaikan hadiah kepada pemenang dan peserta projek ialah Timbalan Setiausaha Tetap (Perkhidmatan Korporat) Kementerian Pendidikan, Hajah Norjum Haji Mohd Yussop.

No comments: